Dzisiaj otwarte: 6:00-22:00

BJJ dla kobiet – czy to dla mnie?

26 listopada 2021

Ten artykuł przeznaczony jest przede wszystkim dla pań, które chciałyby zacząć swoją przygodę ze sportami walki lub chciałyby dowiedzieć się czegoś więcej o treningach fight w BT Gym.

Jeśli chciałabyś coś zmienić w swoim planie treningowym lub po prostu chciałabyś go urozmaicić o trening kondycyjny, który jest również nauką skutecznej samoobrony – zachęcamy do przeczytania artykułu, aby dowiedzieć się „czy bjj jest dla mnie?”.

W ostatniej części artykułu znajdziesz wywiad pań, które uczęszczają na BJJ dla kobiet w BT Gym ⤵️

W dzisiejszym artykule dowiesz się:
  • Brazylijskie jiu jiutsu (BJJ) – na czym polega?
  • Jak wygląda trening BJJ dla kobiet?
  • Kim jest trener BJJ dla kobiet?
  • Wywiad z uczestniczkami treningów BJJ dla kobiet.
  • Kiedy odbywają się treningi – Harmonogram.

_____________________________________________________________________________________________________________

W BT Gym, stworzyliśmy zajęcia, dedykowane tylko paniom, a mianowicie – brazylijskie jiu jitsu dla kobiet.

Jeśli chcesz zacząć swoją przygodę ze sportami walki, jesteś kobietą i lubisz sport – to koniecznie musisz tego spróbować.

Nie masz doświadczenia? To nie problem, nasza grupa jest grupą początkującą, a trener BJJ uczy od podstaw, ruchu i technik.

Na czym polega brazylijskie jiu jitsu? Już śpieszymy z wyjaśnieniem, to sport walki, w którym nie stosuje się bezpośrednich ciosów, a opiera się na chwytach. Dominują w tej dyscyplinie dźwignie, duszenia oraz inne techniki unieruchamiania przeciwnika.

Coraz więcej kobiet, szuka urozmaiceń swoich treningów siłowych, czy fitness, wybierając sporty walki. Jest to, pewnego rodzaju forma nauki samoobrony oraz wzmocnienie ciała i uwaga! > poprawy swojej pamięci i koncentracji.

Chcieliśmy aby nasze Panie na treningu bjj trenowały bez skrępowania w swoim kobiecym gronie, stąd pomysł na zajęcia ➡️ BJJ dla kobiet.

Jak wygląda sam trening?

Przede wszystkim porządna rozgrzewka, podczas treningu brazylijskiego jiu jitsu będziesz używać całego ciała od głowy po stopy. Dlatego przyłóż się do dogrzania każdej partii ciała, aby uniknąć naciągnięcia.

Następnie techniki – tu w zależności od planu trenera. Podczas technik możesz uczyć się obaleń, kończeń oraz sweepów. Krok po kroku wszystko jest tłumaczone przez trenera. Tu jest czas na koncentrację na zadaniu oraz na zadawanie pytań jeśli pojawiły się jakieś wątpliwości. Następnie uczestniczki treningu powtarzają daną technikę, aby zapamiętać ruch.

Na zakończenie sparingi lub „zadaniówki„. Na pierwszym treningu będziesz przyglądać się jak, to wygląda. Następnie małymi kroczkami będziesz wkraczać w „zadaniówki” i sparingi. Pamiętaj, każdy kolejny sparing, to świetny czas na przetestowanie technik z treningu.

Wyjdź ze swojej strefy komfortu i spróbuj czegoś nowego.

Najważniejsze podczas treningu jest motywacja i dystans. Częstym tłumaczeniem kobiet jest „Będę głupio wyglądać”, czy ” Nie chcę mieć połamanego nosa” itp. obalamy mity ⤵️

Nasze panie nie robią sobie krzywdy, ponieważ (już na początku mówiliśmy) bjj to sport, w których nie używa się uderzeń. Wiadomo, siniaki się zdarzają i małe kontuzje, ale pamiętaj, że gotując obiad możesz sobie narobić guza 😅 Pamiętaj też, że nie wyglądasz głupio, wszystkie wykonujecie takie same ćwiczenia podczas treningu i nikt Cię nie będzie oceniał ani nie będzie się z Ciebie śmiał. Wręcz przeciwnie, dziewczyny motywują się nawzajem, aby spróbować nowych ćwiczeń i aby przełamywać swoje lęki.

Kim jest trener BJJ dla kobiet?

To doświadczony zawodnik bjj i czarny pas Tomasz „Mucha” Grieger. Jako trener zwraca uwagę na szczegóły oraz koncentruje się, aby progres podopiecznych był jak najszybszy i skuteczny. Cierpliwy i zawsze przygotowany do prowadzenia zajęć.

Panie o trenerze mówią:

„Bardzo wymagający, zwraca uwagę na szczegóły, ale z drugiej strony uczy od podstaw.” Wiktoria

„Przykłada wagę do techniki, można się naprawdę dużo nauczyć.” Ela

„Cierpliwość – to jego supermoc.” Karolina

Od samego początku trener związany z Berserkers Team, wielkokrotnym i od lat niepokonanym Mistrzem Polski. W naszym klubie Berserkers Team kształtują się zawodnicy znani na cały świat. Nasi trenerzy, to utytułowani zawodnicy z wieloletnim doświadczeniem, którzy najlepiej wiedzą jak przekazywać wiedzę, taki też jest trener BJJ dla kobiet – Tomasz Grieger.

Kilka słów od uczestniczek BJJ dla kobiet.

Idealnym dowodem będą słowa naszych Pań, które przyszły na pierwszy trening i … przepadły … ➡️ zostały już z nami 🥰

Odpowiadać na pytania będą Elżbieta, Roksana, Agata, Sara, nasza druga Agata i Karolina.

1. Dlaczego wybrałaś sporty walki?

Ela: Z przekory – „bo dziewczynie nie wypada”. Mówiąc serio – zawsze mnie do nich ciągnęło. Próbowałam aikido, próbowałam boksu. Na bjj zostałam.

Roksana: Chłopak zaprosił mnie na trening. Dostałam kimono i nie miałam już wyjścia.

Agata: Od zawsze interesowały mnie sporty walki , podobało mi się w nich tak naprawdę wszystko. Zawsze chciałam spróbować i zobaczyć jak to jest, poczuć trochę zdrowej rywalizacji, a przy okazji spróbować czegoś co od zawsze mnie interesowało.

Sara: Zachęcił mnie do tego mój chłopak, który trenuje Judo i szukałam nowych zainteresowań.

Agata: Od dziecka lubiłam rywalizację , uważam ze ten sport idealnie się do tego nadaje.

Karolina: Wielokrotnie przyglądałam się treningom sportów walki. Podobało mi się w nich to, że ludzie trenujący fight są społecznością, taką rodziną, która kształtuje ich charakter. Pewnego dnia dostałam kimono od mojego partnera, zawitałam na grupie dla kobiet i zostałam.

2. Czy miałaś jakieś obawy przed treningiem BJJ? Jak tak, to jakie?

Ela: Przede wszystkim zupełnie nie wiedziałam, na czym to wszystko polega i czy sobie poradzę. I, nie ukrywam, były obawy związane z kondycją.

Roksana: Bałam się, że mogę wrócić z kontuzją do domu.

Agata: Nie miałam żadnych obaw idąc na trening, wiedziałam na co się piszę i bardzo chciałam tego spróbować , od zawsze podobały mi się sztuki walki.

Sara: Miałam lekkie obawy, bo było to dla mnie coś nowego, nieznanego, bałam się, że się tam nie odnajdę.

Agata: Miałam obawy ze nie odnajdę się w nowej grupie.

Karolina: Obawą były walki z mężczyzną. Wiadomo, większa siła, ego … zbawieniem była babska grupa.

3. Jak wyglądały Twoje pierwsze treningi?

Ela: Najkrócej mówiąc – próbowałam połapać się, o co chodzi. No i walczyłam o życie. A tak poważnie – dwa pierwsze treningi były wymagające – przede wszystkim kondycyjnie, ale sama zdziwiłam się, jak szybko zaczęła się budować wytrzymałość.

Roksana: Niestety nie pamiętam, ale na pewno było super. Niezależnie od klubu lub grupy atmosfera na bjj jest zawsze pozytywna.

Agata: Pierwsze treningi były dosyć trudne , ponieważ trenowałam z ludźmi którzy mieli już jakieś doświadczenie w tym sporcie niektórzy nawet parę lat , ale powtarzałam sobie , że każdy był kiedyś na moim miejscu i zaczynał od zera. Dawałam z siebie wszystko by z treningu na trening być coraz lepszą i wynosić z sali coraz większy bagaż doświadczeń.

Sara: Na pierwszych treningach byłam trochę zagubiona, a techniki na pierwszy rzut oka wydawały się dla mnie bardzo trudne.

Agata: Były ciężkie, ale z każdym treningiem widziałam progres i jest to bardzo satysfakcjonujące.

Karolina: Heh, wspominam je bardzo pozytywnie. Na początku nie wiedziałam co się ze mną dzieje, wracając do domu byłam baaaardzo zmęczona, ale zawsze czułam taki „niedosyt”. Teraz żyję myślami od wtorku, do czwartku (bo w te dni są treningi ;))

4. Czy umiałaś coś przed przyjściem na trening sportów walki?

Ela: Zupełnie nic.

Roksana: Umiałam zrobić przewrót w przód.

Agata: Przed przyjściem na pierwszy trening nie potrafiłam zupełnie nic , wiedziałam o tym sporcie tylko tyle co udało mi się zobaczyć w telewizji oglądając znaną nam wszystkim federację ” KSW” czyli to , że ten sport polega na tym , aby skończyć przeciwnika jakąś dźwignią, duszeniem lub różnych innych technik używając przy tym kimona w , których ćwiczymy.

Sara: Wcześniej nie trenowałam żadnych sztuk walki, sporadycznie biegałam i ćwiczyłam lekkie rzeczy w domu. Przed pójściem na trening jednak mój chłopak uczył mnie jak zakładać balachę.

Agata: Za dzieciaka trenowałam karate judo i krafmage.

Karolina: Ze sportów walki nie umiałam nic. Trenowałam wcześniej na siłowni i byłam dość dobrze rozciągnięta.

5. Co dały Ci zajęcia BJJ dla kobiet?

Ela: Więcej pewności siebie, lepszą wytrzymałość, więcej siły i oczywiście – nowe, świetne znajomości.

Roksana: Na treningu można wyłączyć się od codziennych spraw. Po za tym poznałam wspaniałe dziewczyny.

Agata: Zajęcia BJJ są dla mnie osobiście odskocznią od życia codziennego , tam mogę wyładować negatywne emocje. Dzięki nim wydaje mi się także, że nabrałam wiele pokory i ukształtowało to mój charakter są też dla mnie ważne ponieważ bardzo się w nich spełniam i rozwijam , a co najważniejsze sprawiają mi dużo radości bo robię to co uwielbiam.

Sara: Na pewno znacznie poprawiły moją kondycję, ukształtowała się też moja osobowość, cieszę się z tego, że znalazłam właśnie takie zainteresowanie. Poznałam na treningach również wiele świetnych dziewczyn.

Agata: Dały mi pozytywne emocje i nowe dobre mordy.

Karolina: Na treningu zapominam o wszystkim, co mnie dręczy. Treningi dały mi możliwość poznania świetnych dziewczyn, które mają taką samą zajawkę i motywują swoim rozwojem. Poprawiłam swoją pamięć, moja lewa, słabsza strona, stała się sprawniejsza, a ja przełamałam swoje bariery – bo ja tak bardzo nie lubię rywalizacji 🙈

6. Czy warto wybrać się na zajęcia? Jeśli tak, to dlaczego?

Ela: Tak! Po pierwsze – „to jest inne niż wszystko inne”, po drugie – jest najlepszym treningiem na świecie, po trzecie – to trening ogólnorozwojowy, czyli później boli wszystko (ale tak przyjemnie).

Roksana: Zdecydowanie warto! Nie dość że jest wspaniała atmosfera, można poznać dużo pozytywnych ludzi, to dodatkowo można troszkę się poruszać.

Agata: Sporty walki są zarówno dla mężczyzn jak i kobiet , chodź czasem możemy spotkać się z opinią ” BJJ to męski sport.” Uważam , że takie opinie są kompletnie nie uzasadnione , ponieważ na takich zajęciach my jako kobiety możemy nauczyć się przede wszystkim samoobrony, która zawsze może nam się przydać w życiu codziennym. Zajęcia BJJ uczą także w jakiś sposób szlifować swój charakter , samodyscyplinę , punktualność , dążenie do wyznaczonych celów, a przede wszystkim pewność siebie.

Sara: Moim zdaniem zdecydowanie warto. Warto chociaż spróbować i nie zniechęcać się na początku dlatego, że tak jak mówię, każdy będzie zagubiony i dopiero po czasie zobaczy jakieś efekty, ale zdecydowanie są tego warte i satysfakcja jest ogromna:)

Agata: Jeśli chcesz zrobić dobry trening i spędzić czas w doborowym towarzystwie to jak najbardziej warto.

Karolina: Powiem tak, żałuję i to bardzo, że pojawiłam się na tych treningach tak późno.

7. Jaka jest atmosfera na zajęciach?

Ela: Atmosfera jest taka, że jeśli się przed treningiem nie chce ruszyć z domu, a później pomyśli się, co się dzieje na macie, to się jednak podnosi cztery litery z fotela i leci jak najszybciej.

Roksana: Przekozacka, wspaniała, pozytywna. Atmosfera jest taka jak trener i osoby, które przychodzą więc zarąbista. Atmosfera tworzą ludzie.

Agata: Atmosfera na treningach jest świetna. Każda z nas jest traktowana na równi sobie, nie ma lepszych i gorszych , a przede wszystkim czujemy się swobodnie dzięki czemu tworzymy naprawdę zgraną i wydaje mi się, że nawet zżytą grupę.

Sara: Atmosfera szczególnie na treningach dla kobiet jest bardzo sympatyczna. Nie ma u nas żadnej spiny, jest bardzo przyjemnie i kiedy mamy z czymś problem wzajemnie sobie pomagamy lub tłumaczy nam wszystko dokładniej trener. Osobiście treningi poprawiają mi nastrój i po wyjściu czuję się naprawdę świetnie.

Agata: Tak jak w 6 pytaniu.

Karolina: Każda osoba, od trenera po dosłownie każdą dziewczynę, to wyjątkowi ludzie i taka też jest atmosfera. Na sparingach „walczymy o życie”, a za chwilę się śmiejemy, rozmawiamy – to jest super.

8. BJJ dla kobiet jako trening właściwy czy uzupełniający?

Ela: Właściwy; uzupełniająco – np. joga.

Roksana: Myślę że to kwestia w pełni indywidualna. Każdy ma troszkę inne potrzeby, aczkolwiek uważam że dla osób początkujących jest to trening wystarczający.

Agata: Wydaję mi się, że trenując BJJ jest to trening w zupełności właściwy i świetnym dodatkiem do tego jest siłownia, ale wiadomo ,że to kwestia indywidualna.

Sara: W bjj możemy rozwijać się praktycznie bez końca i cały czas coś jest w stanie nas zaskoczyć, dlatego myślę, że warto traktować je jako trening właściwy, a dodatkowo świetnym uzupełnieniem będzie joga. U mnie, jest to trening właściwy.

Agata: Trening właściwy.

Karolina: W zależności jak często planujesz trenować. Przy bjj siłownia jest nudna;) i uwierz mi, trening bjj szybko stanie się Twoim treningiem właściwym.

_____________________________________________________________________________________________________________

Tak jak widzicie sporty walki SĄ DLA KOBIET <3 A nasze kobietki są tego najlepszym przykładem. Każda ma inny charakter, inną posturę inne marzenia. Spotykają się na macie aby zrobić coś dla siebie i sprawia im to przyjemność. Nasze Panie są na początku swojej przygody z BJJ i Ty możesz do nich dołączyć.

Jak dziewczyny mówią ” Kiedyś przejmiemy dużą – główną matę ;)” – My im tego życzymy, a Ty im musisz w tym pomóc.

_____________________________________________________________________________________________________________

Zajęcia BJJ dla kobiet odbywają się w każdy wtorek oraz czwartek o godz. 19:30 – Harmonogram.


Godziny otwarcia

Adres: Eugeniusza Kwiatkowskiego 1/51 (Jak dojechać?)

  • Poniedziałek Zegar 6:00 - 22:00
  • Wtorek Zegar 6:00 - 22:00
  • Środa Zegar 6:00 - 22:00
  • Czwartek Zegar 6:00 - 22:00
  • Piątek Zegar 6:00 - 22:00
  • Sobota Zegar 8:00 - 20:00
  • Niedziela Zegar 8:00 - 20:00